Anette - What if hope was lost?

Jag har tänkt litegrann på hur man kan ända åsikt om en person av en enda händelse. Just nu känns allt så himla patetiskt. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag skakar bara på huvudet. För att jag tänker "jag visste att det här skulle hända, jag väntade bara på det". Jag blir arg och förbannad på mig själv att jag satt och väntade på det också?

Jag tror att folk kan förändras, men det går inte så länge dom inte vet vem dom vill vara, eller så länge dom inte ens vet vem dom är! Jag har sett att det finns verkligen folk som inte har någon moral alls. Dom har ingen aning vad som är rätt eller fel!! Visst, ingen människa är perfekt, alla har sina brister och alla gör misstag. Vad händer om man gör samma misstag igen då? Tycker ni att man har rätt att bli förlåten igen då? Jag anser att man får göra ett misstag en gång, och sen får man hoppas att man lär sig av det. Men händer samma sak igen så tycker jag att man ganska klart visar att man inte lär sig av sina misstag och därför inte borde bli förlåten. Speciellt inte när det handlar om andra människors känslor. Man ska inte leka med sånt.

Jag orkar inte med folk så är så osäkra på sig själv att dom utnyttjar andra folks känslor för att få någon slags bekräftelse? Dom kan inte lita på sig själva och lyssnar bara på vad andra tycker. Dom har ingen egen åsikt. Dom gör exakt som deras vänner säger åt dom att göra. Dom är så veka att dom inte kan stå på sig! Har man riktiga vänner så ska man våga säga vad man tycker! Annars är ju nått riktigt fel...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Skulle lika gärna kunnat varit jag som skrev det där...känner igen mig i allt du skriver Anette.

2010-09-29 @ 17:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0