Anette - Mitt make

Eftersom jag inte har nått att göra tänkte jag lägga ut lite bilder på mitt smink!


Till grund använder jag just nu dom här två bare mineral fondations. Blandar dom för att komma så nära min egen hudfärg som möjligt. Använder en stor borste och en liten concealerborste till att täcka ännu mer.


Till mina ögonbryn har jag inget flashigt. En gammal dosa från Isadora. Använder mig av den översta, den är till för ögonbrynen. Tog dock inget kort på min ögonbrynsborste. Men den är smal med en liten spets.


Mina rouger. På sommaren använder jag mitt solpuder från isadora ganska flitigt. Men mot vintern så slutar jag att använda den för att jag tycker att färgen blir för orange när man är blek. Därför så älskar jag mina andra rouger från Make up store. Dom heter Must have och Power.


Läpparna då.. Jag brukar sällan ha saker på mina läppar. Men dom gångerna jag har det så är dom här fem mina favoriter. Från vänster: Läppglans från Make up store gloss lips, läppglans från Face Jasmine, läppstift från Make up store Expression (resten är även också från make up store), läppstift Trip, läppstift Peachy, Läppenna Sandstorm, Läppenna Old rose.


Mina eyedust ögonskuggor (alla från make up store)! Från vänster Champion, Empire, Dust och Fame! Min personliga favorit är Fame! Använder den nästan varje gång jag ska använda ögonskugga.


Då till mina älsklingar. Ögonskuggorna! Samtliga även här är alla från make up store. Från vänster: Dagger, Mustard, Tuch, Monty, Deadly, Dry lake och Old gold. Nedanför har jag min High tech lighter som jag brukar använda som grund för att skuggorna ska hålla bättre, Asteroid heter den. Och även min lilla grå skugga som jag brukar sota med, Crow.


Mina penslar till ögonskuggorna. Uppifrån: Pensel för mörka skuggor, Lindex, pensel för ljusa skuggor med sudd, Lindex, Pensel för att sudda ut, Make up store.


Använder mig alltid av vattenfast mascara, annars håller sig ögonfransarna aldrig uppe. Och jag böjer dom alltid innan jag målar på mascaran. Det är dom här två jag brukar använda mig av mest.


Brukar nästan alltid använda ögonpenna när jag har mascara på mig. Den här är från maybelline och jag tycker den funkar bra. Har alltid haft make up stores vattenfasta förr. Men jag ides inte köpa den den här gången.

Det var väl allt. Våga fråga om ni har någon fundering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0