Anette - kassatrans

Som ni kanske redan hört så jobbar jag på JULA, vilket är ett så kallat gubbdagis. Vissa män är allstå där bara för att titta på våra saker och kolla om vi fått någonting nytt. Ja vissa är där t om varje dag. Det händer verkligen många saker som gör en irriterad som t ex när en kung frågar "ursäkta, oj du kanske är praktikant..." NEEEEJ det är jag inte! Och som "jobbar du här?" nä jag gillar bara att gå runt i kläder med massa julaloggor, och den värsta "har ni någon kunnig kille?" nej tyvärr, men en kunnig tjej hej. Annars så är mitt jobb helt underbart :) Älskar mina arbetskamrater och det är bra scheman!!

Men, det händer att man hamnar i en sån kallad kassatrans. Det brukar ske när man stått i kassan en längre tid och inte längre vet vad man gör, utan man gör allt automatiskt. "hej hej! Var det bra så? Det blir 200 kr! Vill du ha kvittot? Tack så mycket". Ibland kan fraserna bli väldigt fel. Som att man hälsar, skannar varorna och hälsar igen? Pinsamt! Eller att kunden springer iväg utan att ta kvittot och sen när man räcker fram det och frågar "vill du ha kvittot?" sen står det helt plötsligt en annan varelse där.. Finns många olika varianter. Har även sagt tack när jag ska säga hej! Haha... typ den bästa.

aja, ska inte prata om jobbet mer. ska snart iväg och träna med Emelie. Börjar snart bli frisk igen!! resten av kvällen spenderas också med emelie!



OJ BLEV ETT UTKAST

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0