Anette - I'm a survivor



Gissa vad jag har gjort idag! Jo, som ni ser så har jag sparkat! Och då kanske ni undrar "varför det?". Jo det ska jag berätta för er!

Imorse när jag vaknade var jag galet trött... Mamma skulle åka hemifrån 07.45. Och om jag hade stigit upp en timma tidigare än jag gjorde hade jag kunnat få skjuts dit jag skulle, men jag valde allstå att sova en timma längre bara för att jag var så trött. Men jag kan tala om för er att det inte var värt det för hela min dag blev 100 gånger jobbigare!
Jag steg upp 07.50 och började göra mig i ordning. Jag skulle till Zone System på studiebesök vid 9. Jag var väl medveten om att jag skulle gå dit. Och det kan jag säga att det är en bra bit. Det är borta vid bergsbyn... Men idag var jag väldigt seg, och helt plötsligt var klockan 08.45. Jag hade alltså en kvart på mig att ta mig dit! Ingen cykel ville fungera så då såg jag en möjlighet. Jag kan ta sparken! Med skyddsmundering sparkade jag iväg mot bergsbyn. Det var väldigt lätt vissa stunder för att det var ganska mycket nerförsbackar i början. Men sen blev det lite svettigare. Det blev inte bättre av att det var snöstorm heller.
Ditvägen gick bra jämfört med hemvägen..........Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv! Smart som jag är så tänkte jag ju inte på att det skulle bli galna uppförsbackar på väg hem! Och jag tänkte inte på att det skulle ha snöat väldigt mycket dom timmar jag varit inomhus! Det var fan djupsnö hela vägen hem! Jag släpade mig fram med sparkjäveln, ursäka mina ord men... jag mår inte så bra just nu, allt för sparken! Nä, ni kan bara tänka er. Jag började se mer och mer ut som en snögubbe, och det kändes som att jag inte kom mig framåt. Efter ett tag kom jag på mig själv att sjunga "jag orkar inte mer, vill inte vara kvar, jag längtar efter er min kära mor och far...". Jag hade hela tiden tankar som "jag dör...jag dör...nu lägger jag mig ner och flännar...hem....hem....". När jag såg mitt hem så kändes det som att jag såg himmelriket! Sen började jag sjunga "I'm a survivor...." För att, det är jag verkligen idag. Jag är stolt över mig själv! Men jag måste erkänna att det där var det jobbigaste jag gjort både fysiskt och psykiskt. Mår inte bra just nu.. är helt förstörd!

Oj, det där blev ett långt inlägg... Ska iaf gå och värma en panpizza nu. PUSS


Kommentarer
Postat av: Julia

det ligger annars vid slutet av moröbacke vilket kallas hedensbyn och ligger si sådär 3 km från dig! ;) inte bergsbyn

2010-02-02 @ 13:36:01
Postat av: Nettan

Nej i helskotta! Det ligger ju fan i slutet. Allstå vid vägen över till bergsbyn! Allstå dvs ungefär 100 m från bergsbyn. Det är inte 3 km! Lätt 4 åtmindstonde!

2010-02-02 @ 17:16:45
Postat av: Anettes mamma

Jag har ju alltid sagt att man inte behöver träna om man skippar bussen, bilen eller moppen... Now you know why:)

2010-02-03 @ 08:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0