Anette - JULA Late night show

Late night show var så sjukt kul. Verkligen ett minne för livet. Och det är så roligt att det var JULA bjöd oss på allt. Det uppskattas verkligen. Kvällen började med att vi fick hämtning på Arlanda av en buss och blev körda till hotellet där vi hann byta om och fixa det sista. Sen körde bussen oss till Cirkus i Stockholm. Medan vi stod och väntade inne i någon av salarna blev vi bjuda på en fördrink som var moserande vin. Det var mycket folk så vi gick omkring en stund och minglade. Sedan hörde vi ett tjut i en högtalare, det var dags att gå in i aulan. Där satt vi en stund och lyssnade på JULAs mål och hur det gick till när de skapade butikskedjan. De hade gjort föreläsningen väldigt rolig med tanke på att de hade hyrt in Henrik Hjelt som skådespelare i många scener.

Efter det fick vi några vinglas i väntan på maten. Portarna öppnades och där stod det dukat flera bord brevid en stor scen. Petra Mede entrar scenen och hon gör sitt. Hon skämtar och alla skrattar. Vi fick en trerätters middag, och glasen stod aldrig tomma. Efter middagen presenterade dom den hemliga artisten som var Lena PH. Hon sjöng och alla dansade. Efter middagen röjde alla på dansgolvet ända till klockan 02 då vi blev hämtade av bussar som körde oss till hotellet.
Kvällens roligaste var ändå då Petra Mede gick omkring bland borden och pratade vissa. Och så ropar hon "Är det någon från Luleå här?" Och då skriker jag "SKELLEFTEÅ!!" Då vänder hon sig och kommer till vårat bort istället och kommer fram till mig och säger "Titta, här var det en ung vacker tjej! Men det går över..."
Sen går hon vidare till Lisa som sitter brevid mid:
Petra "Och här är det en tjej som just fyllt 13,5"
Lisa "Jaa. Jag har jobbat sen jag var 10"
Petra "Ooh så bra. Men vad har du för planer inom JULA då?"
Lisa "Jag ska bli butikschef. Nya Blank!...Är han singel?"
Och kvällens andra roligaste var att när vi stod där framme och hoppade och sjöng till Lena PH så henne hon ner micken mot oss och jag gick fram och sjöng med henne. Det är inte alltid man får göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0