Anette - Hospital

Tjen! Kom just hem från sjukhuset. Det var en himla röra igår. För er som orkar läsa varsågod!
Igår ringde min läkare från vårdcentralen och sa att jag måste fara på sjukhuset och undersöka mig med hjälp av ultraljud för att se om det var nått fuffens i min mage på g. Jag besökte sjukhuset och fick veta att det inte alls var nått fel på mina reproduktions organ. Så dom skickade mig till akuten där jag fick träffa en kirurg som sa att jag inte skulle äta eller dricka nått mer idag. Dom tog blodprov på mig och efter dom provresultaten så bestämde dom sig för att lägga in mig på kirurg2. Jag tyckte det var onödigt eftersom smärtan hade avtagit men de tyckte det var bäst så för säkerhetens skull. Så där låg jag helt ensam tills Julia kom på besök, även mamma och pappa och axel dök upp. Jag fick pröva min balklänning osv. Sen kom Angelica och Pernilla och kort efter det Jocke och Anders. Så jag blev aldrig ensam. Eller jo, vid läggdags såklart!
I natt blev det inte mycket sömn, dom väckte mig och frågade om jag hade ont, och jag visste inte vem dom pratade med eller nått, var sjukt förvirrad så jag kunde typ inte svara så bra. Men dom förstod mig i alla fall. Sa mest bara att jag hade ont i armen pga droppen hela tiden. Den gjorde faktiskt sjukt ont och det medförde att jag typ inte kunde sova skönt på hela natten. Sedan väckte dom mig klockan 6 eftersom jag är så sjukt stickrädd. Så dom måste ge mig ett bedövningsplåster innan dom kan sticka mig, och den ska sitta i en timma. Klockan 7 kom dom tillbaka och tog blodprov. 3 timmar senare kom en doktor och klämde på min mage och sa att jag kunde åka hem eftersom smärtorna i magen var borta. Då kom Julia s och Leo och hämtade mig. Och nu sitter jag här och ska värma mat! Helt onödig kväll det där..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0